diumenge, de novembre 13, 2005

matlab vs. mathematica

ueeei!

com anem? goita, per aqui prou be encara, tot i que sembla q fa mes fred... (es q ara ja no cremen tants cotxes i clar, aixo es nota:p)

aquest cap de setmana ha sigut llarg ja que el divendres era festa a frança, pq se celebra l'armistici de la I guerra mundial. Així q vam aprofitar el matí de divendres per enganxar-nos als llençols i llevar-nos tard:)) i es q disjous a la nit vam sortir un ratet:p vam intentar anar a una festa erasmus però hi havia un cua infinita i vam desistir (era increible!! hi havia centenars de persones a la plaça sobre la gare de montparnasse intentant entrar al lloc aquell, com si hi regalessin res!) i vam nar a fer uns bombays a un altre baretu per alla:)

divendres al vespre vam anar a l'observatoire de paris (que no el de laq sorbonna, on anirem dimecres) pq, com q es l'any de la física, fan una repeticio de l'experiment de fizeau per a mesurar la velocitat de la llum. Envien un feix laser des de l'observatoire (al sud de paris) fins a montmartre (al nord) i amb una roda dentada que gira es pot mesurar la velocitat de la llum. Bé, va ser i mes no curios, a mes es molt xulu veure un raig laser de mes de 5 kilometres de llarg atravessant paris i encenet-se i apagant-se!

dissabte vam decidir fer la primera excursioneta fora de paris. Vam anar a fointanebleau on hi ha un palau d'aquests grandiosos (putus reis!) amb jardins i tot aixo (tipus versailles). Va ser xulu, si mes no per continuar notant q les monarquies no son mes que un despilfarru de pasta im-pressionant! os poso alguna foto:





Al vespre vam anar a sopar al barri chinu, en un resto tailandes-chines-vietnamita (es a dir, de pèrro-frito), pero era prou bo, si mes no era diferent dels xinus tipics de catalunya. I va ser prou divertit tb! (erem l'arnau i jo, i tambe el xavi amb dos amics seus q'han vingut el cap de setmana de visita)



I avui diumenge tb currant una mica pq dijous em toca fer una xerrada a la reunio del grup frances de phase-field, mandanguevos! i clar, l'he hagut de fer aket cap de setmana (m'ho vam dir dijous) i l'haure de preparar una miqueta, pero vaja, el fet q l'angles dels francesos sigui inclus mes dolent q el meu em fa anar més relaxat:p

i parlant de conflictes idiomatics... porto uns dies inspirat, jeje:p us explico un parell d'anecdotes frikis amb el frances... divendres nit vam nar a un concertillu on cantava una amiga del jerome i la vivienne (el jefe de l'arnau i novia) i el bar estava força ple. Tb hi havia servei de guardaropia pero valia 1.5EUR, aixi q l'arnau i jo vam decidir fer el catala i guardar-nos nantrus mateixos la roba. Amb això q el jerome em diu una cosa en frances... jo vaig entendre q em preguntava si no volia deixar la jaqueta al guardaropia, pero resulta q em deia si navem a seure a aquella taula... total, q jo li dic tot decidit: "no, gracies!" i el tiu q va kedarse aixi, sats? i vam nar a una altra banda del bar a mirar el concertillu drets... jeje, quan hi vai pillar em vai sentir una mica malament, pero vaja, no passa res:p ja se sap, jeje!
i l'altra nit tb estavem a casa i jo tava molt cansat i tenia molta son (aixo es excusa per a la friki-frase q vai dir)... (era la mateixa nit q l'anecdota d'abans, pero ara ja a casa)... aquella nit va kdarse a dormir a casa una companya de feina de l'arnau que viu passat orsay, i nomes hi ha tren fins a les 23.00... total, q vam obrir un dels sofallits de la sala i, quan jo sortia del lavabo, vai sentir que l'arnau li deia noseque del "matlà que era millor... i jo que salto i dic :"no, no, es molt millor el mathematica" oops, enseguida vai veure q parlaven del matalas (q n gavatx es pronuncia "matlà" i no del programa de calcul matematic matlab (que es com el mathematica, pero no tan xulu:p) ... bé, no ho expliqueu a ningu eh!! pero vaja, van riure molt (de mi, clar:)

apa, bonne semaine à tous!!

6 Comments:

Anonymous Anònim said...

q es aixo de fer dormir unaw senyoreta a un sofa llit? Aiiiishhh....

18:42

 
Blogger Joan said...

nen, estàs fatal...

00:10

 
Blogger mendu said...

sí :)

11:20

 
Anonymous Anònim said...

Quina decepció, Fèlix... jo esperava que aprofitaries l'ocasió.

Que aprofitaries per fer proselitisme de l'Octave, no malpenséssim. :-)

12:41

 
Blogger mendu said...

osti!! un altre friki pel blog, jeje:p tas a sevilla jordi? o jo m'he fet la pitxunliu...
be, veient el teu blog, el recomano insistent-ment al pau (un fan de python:)
salut!

14:26

 
Anonymous Anònim said...

Ostres, Fèlix, saps que em semlba (i dic em sembla perquè no ho tinc del tot clar) que el projecte de fi de carrera el vaig fer amb Matlab?

Per cert, t'adverteixo que he detecta l'annexió d'un altre friky de la cúpula del frikysme al teu blog ...

17:49

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home